گفتگو با رزمنده ای که با حمایت سپاه هنوز هم جهاد می کند؛

از‌ جبهه های جنگ تا کارگاه تولیدی/ کارآفرینی به سبک یک بسیجی

یک رزمنده دفاع مقدس و کارآفرین بسیجی با حمایت سپاه زمینه اشتغال 30نفر را فراهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی محمد قدمی یکی از کارآفرینان کرمانشاهی اظهار داشت: در اواخر جنگ احساس می کردیم که ما کاری جز جنگیدن نداریم به طور مثال یکی از روزها با همرزمان به گفتگو نشستیم که پس از جنگ چه کار کنیم که شهید بیابانی گفت پس از جنگ خرابی ها به قدری زیاد است که برای بازسازی آنها وقت کم می‌آوریم.

وی افزود: از آنجا که من در محله ای پایین شهر زندگی می کردم و از کودکی کار می کردم تصمیم گرفتم برای اشتغال افرادی که از نظر مالی ضعیف هستند کاری انجام دهم.

قدمی گفت: همان گونه که در زمان جنگ در سن چهارده سالگی فرمان امام راحل را لبیک گفته و به جبهه رفتم اکنون نیز  دینی بر گردن خود احساس می کنم تا از نظر درآمدزایی کاری برای افرادی که به کار نیاز دارند انجام دهم.

وی عنوان کرد: برهمین مبنا پیش از شیوع کرونا ابتدا به عرصه تولید کالاهای خواب وارد شدم که تا آن زمان بازار بسیار خوبی داشت اما به دنبال شیوع کرونا و کاهش درآمد مردم فروش آن کاهش یافت.

قدمی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این درآمدها پاسخگوی نیاز اشتغال ۳۰ نفر را نمی داد تصمیم گرفتیم با توجه به شیوع کرونا در جامعه ماسک تولید کنیم در واقع در آن زمان اگرچه پارچه و امکانات در اختیار نداشتیم اما در زمره نخستین کارگاه های تولید ماسک قرار گرفتیم.

وی افزود: با همت گروه های جهادی و صندوق قرض الحسنه که تا کنون نیز همکاری می کنند در مکان هایی نظیر حسینیه و مساجد با استفاده ازظرفیت بسیج و به کارگیری چرخهای خیاطی خانگی به تولید ماسک پرداختیم.

قدمی گفت: حتی عده ای با هزینه شخصی خود پارچه های کتان، نخی و تترون را در قالب نذر وقف می‌کردند که ماسکهای تولید شده به صورت رایگان در سطح شهر توزیع می شد.

قدمی خاطرنشان کرد: در آن زمان روزانه ۲ تا ۳ هزار ماسک تولید می شد که نیازمند ساماندهی بود بنابراین در صدد اخذ مجوز برآمدیم که در پی رایزنی با کارگاه هایی که دستگاه های صنعتی داشتند قرار شد ماسک را در اختیار ما قرار دهند و ما به کش زنی آن بپردازیم.

این کارآفرین کرمانشاهی گفت: اکنون افرادی که به تولید ماسک اشتغال دارند روزانه ۲۰۰۰ ماسک تولید می کنند که برای آنها بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان درآمد روزانه به دنبال دارد و البته از درآمد خود راضی هستند.

وی با بیان اینکه تولید ماسک مقطعی است، افزود: اگر مکان بزرگتری در اختیار ما قرار گیرد اشتغال زایی را افزایش          می دهیم.

قدمی گفت: در استان کرمانشاه وام های میلیاردی پرداخت می شود اما از نظر اشتغال زایی خروجی آن مشاهده نمی‌شود.

برای ایجاد اشتغال خودرو خود را فروختم

وی افزود: با این حال برای ایجاد اشتغال زایی تاکنون تسهیلاتی دریافت نکردم حتی خودرو خود را فروختم و درآمد بازنشستگی خود را برای اشتغالزایی   جوانان کرمانشاه اختصاص دادم زیرا معتقد هستم جهاد تنها در دست گرفتن تفنگ نیست بلکه در این برهه زمانی که مقام معظم رهبری چندین سال شعارهای سال را به عناوین اقتصادی اختصاص می‌دهد و فشارهای زیادی از نظر داخلی و خارجی و تحریم‌های ظالمانه بر روی مردم قرار دارد دست بر روی دست گذاشتن سبب بدتر شدن اوضاع می‌شود.

وی افزود: همانگونه که در زمان جنگ دینی بر گردن داشتیم و آن را ادا کردیم اکنون هم خود را در مقابل سخنان مقام معظم رهبری متعهد می دانم و در سال جهش تولید درصدد برداشتن قدمی برآمدم تا بیش از این وابسته دشمنان نباشیم.

قدمی با بیان اینکه کارکنان پس از انجام کار با رضایت از کارگاه بیرون می‌روند این برای من کافی است، تصریح کرد: به دنبال درآمدزایی برای خود نبودم زیرا با این سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر می توانستم درآمد بیشتری داشته باشم اما از آنجا که خود را کهنه سرباز و بسیجی می‌ دانم باید به تکلیف خود عمل کنم.

درصدد اشتغالزایی برای 200جوان کرمانشاهی هستم

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی من توسعه کارگاه است، افزود: با مسئولان بسیج ناحیه مقاومت کرمانشاه صحبت های مبنی بر حمایت از این طرح شده تا بتوانم زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم کنم.

قدمی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت بسیجیانی که چرخهای خیاطی خانگی دارند می توانم بزرگترین کارگاه دوخت مانتو را در غرب کشور راه اندازی کنم.

وی عنوان کرد: برای اجرای این طرح درصدد فعالیت در یک باشگاه ورزشی بزرگ با هزینه کم بوده و تنها از نظر فروش خواهان حمایت هستم.

قدمی گفت: در حاضر متاسفانه در جامعه برای خرید یک مانتو مناسب زمان زیادی باید صرف شود زیرا بسیاری از تولیدکنندگان به دنبال منافع مالی و سود بیشتر هستند و معنویت را فراموش کرده اند در واقع در مغازه های آنها مانتوهایی وجود دارد که انسان شرمگین می شود.

وی افزود: در صورت حمایت از این طرح ۲۰۰ اشتغالزایی ثابت ایجاد خواهد بود در حالی که بسیاری از آمارهای ارائه شده درباره اشتغال زایی مربوط به اشتغال های فصلی است تا بخشی از آمار بیکاری استان جبران شود.

قدمی خاطرنشان کرد: چرا در کرمانشاه که هشت سال زیر بمباران دشمن بوده و مردم مقاومت کردند و جوانان زیادی را از دست دادیم اکنون رتبه بیکاری بالا است درحالی که بیکاری سبب فقر، فساد، طلاق می شود.

وی افزود: چرا نباید از دیگر شهرهای موفق در اشتغالزایی الگوبرداری کنیم و مشکل بیکاری جوانان را حل کنیم؟

این رزمنده دفاع مقدس گفت: با حمایت بسیج سازندگی و به کارگیری نیروهای بسیجی تاکنون 30 نفر اشتغالزایی در یکی از محله های کم برخوردار کرمانشاه ایجاد کرده ام که در کاهش آسیب های اجتماعی تهدیدگر جوانان موثر بوده است.

این کارآفرین بسیجی افزود: از بدو شروع به امر اشتغالزایی یک صندوق قرض الحسنه راه اندازی کردیم که مزین به نام شهید ناصر بیابانی شده است 30 نفر عضو دارد و هر کدام از آنها هرماه 30 هزار تومان را در این صندوق پس انداز می کنند.

 

12

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.