همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی ۱۲۰ زندانی غیرعمد در کرمانشاه آزاد شدند

همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی ۱۲۰ زندانی با جرائم غیرعمد با همت بسیج حقوق‌دانان استان در استان کرمانشاه آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاه رسانی بسیج سازندگی ، به مناسبت سالگرد شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی آیین آزادسازی 120 زندانی با اولویت جرائم غیرعمد به همت سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه و با پشتیبانی‌های ریاست کل دادگستری استان، دادستان محترم عمومی و انقلاب استان، سردار ریحانی فرماندهی سپاه استان و با همکاری اداره کل زندان‌های استان کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم گروه‌های جهادی حقوق دانان بسیجی جهت مشاوره و معاضدت حقوقی و قضایی به جمع کثیری از زندانیان نیز حضور داشتند.

در این مراسم که با حضور مسئولان و جمع کثیری از حقوقدانان بسیجی و با مداحی حاج یزدان ناصری در مدح ایام فاطمیه و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد پوریانی مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه اظهار داشت: این برنامه در راستای تفاهم‌نامه سازمان زندان‌ها و سازمان بسیج حقوق‌دانان انجام شد که در مرحله نخست در هفته بسیج 41 نفر و امروز هم 120 نفر آزاد شدند و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی از همکاری و پشتیبانی رئیس کل دادگستری، دادستان استان، سپاه حضرت نبی اکرم (ص)و سازمان بسیج حقوق‌دانان تقدیر کرد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌اله جلیلیان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) در سخنانی با تسلیت ایام فاطمیه و اولین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و همچنین ارتحال عالم ربانی آیت الله مصباح یزدی به بیان زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و با اشاره به آسیب‌های ناشی از زندانی شدن افراد پرداخت و گفت: زندان باید برای مجرمین مهم و اخلاکنندگان در امنیت جامعه باشد و تلاش شود که افراد دارای جرائم غیر عمد در زندان نباشند.

جلیلیان با تقدیر از دستگاه قضایی، اداره کل زندان‌ها، سپاه استان و سازمان بسیج حقوق‌دانان استان در جهت نهضت آزاد سازی زندانیان با اولویت جرائم غیرعمد بر مشارکت خیرین در این امر خیر و خدا پسندانه تأکید کرد و گفت: خیرین زیادی در جامعه هستند که می‌توان آنان را در این امر ارزشمند سهیم کرد.

شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه نیز در این مراسم ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)و همچنین اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در طی سخنانی اظهار داشت: سیاست فعلی دستگاه قضایی با توجه به تأکیدات آیت‌الله رئیسی ریاست قوه قضاییه، سیاست حبس‌زدایی است و در همین راستا اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی هرجا بسیج ورود کرده مایه خیر و برکت بوده است عنوان کرد: امروز هم سازمان بسیج حقوق‌دانان کمک کار دستگاه قضایی است و به صورت جهادی ورود کرده است و در عرصه آزاد سازی زندانیان به کمک سازمان زندان‌ها آمده و ما هم از این طرح نهضت آزاد سازی زندانیان با اولویت جرائم غیر عمد استقبال و حمایت می‌کنیم.

وی با هشدار جدی به قانون‌شکنان و کسانی که امنیت عمومی جامعه را تهدید می‌کنند گفت: سیستم قضایی در برابر تهدید کنندگان امنیت جامعه و کسانی که امنیت و نظم اجتماعی را به خطر می‌اندازند با قدرت و جدیت تمام عمل خواهد کرد و هیچگونه شرارت و ناامنی را تحمل نخواهد کرد و چنین افرادی مشمول اینگونه آزادی‌ها نخواهند شد.

کرمی افزود: افراد دارای جرائم غیر عمد یا کسانی که آزادیشان برای جامعه خطر آفرین نخواهد بود در قالب این برنامه آزاد خواهند شد. 

دادستان کرمانشاه بر اجرای با کیفیت برنامه های فرهنگی و معنوی در زندان‌ها تأکید کرد.

رسول بهرامی‌پور رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه در این مراسم با بیان اینکه بسیج یکی از مکتبی‌ترین و مردمی ترین نیروهای دنیاست اظهار داشت: رسالت بسیج تسهیل‌گری خدمات رسانی به مردم است و به دنبال تصدی‌گری نیست و سازمان بسیج حقوق‌دانان به عنوان متولی تخصصی حقوق و قضا در نهاد مقدس بسیج مفتخر است که در کنار دستگاه قضایی در جهت گره گشایی از مشکلات حقوقی و قضایی مردم و کمک به کارآمدی نظام قضایی نقش آفرینی موثر دارد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سازمان بسیج حقوق‌دانان و اداره کل زندان‌های استان مبنی بر نهضت آزادسازی زندانیان با اولویت جرائم غیرعمد بیان کرد: پنج مرحله برنامه آزاد سازی زندانیان پیش‌بینی شده است که نوبت اول آن در هفته مبارک بسیج و چهارم آذرماه با آزادسازی 41 نفر انجام شد و امروز هم 120 نفر از زندانیان با مساعدت‌های ریاست کل دادگستری استان، دادستان استان و حمایت‌های سردار ریحانی فرمانده سپاه استان در تعامل و همکاری با مدیر کل و مسئولان اداره کل زندان‌های استان کرمانشاه انجام شد و تا پایان سال نیز سه مرحله دیگر نهضت آزادسازی زندانیان در سطح استان انجام خواهد شد.

مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان عنوان کرد: امروز هم گروه‌های جهادی حقوق‌دانان بسیجی در زندان‌های استان مستقر هستند و به مشاوره حقوقی و معاضدت رایگان به زندانیان می‌پردازند و در روزهای آتی هم 500 بسته ‌معیشتی مواد غذایی بین خانواده زندانیان نیازمند در قالب رزمایش کمک مؤمنانه توزیع خواهد شد.

در پایان این مراسم از زندانیان فعال در امور فرهنگی از سوی سازمان بسیج حقوق‌دانان تقدیر و احکام آزادی 10 نفر از زندانیان مشمول آزادی برنامه امروز به نیابت از 120 نفر زندانی اهدا شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.