کارآفرینی در راستای اقتصاد مقاومتی/ تحقق اقتصاد مقاومتی با زنبورداری در پاوه

زنبور داری شغلی بسیار مطهر و شریفی است که زنبور دار می تواند با آن هم دنیا و هم آخرت خود را آباد سازد. علاوه بر این شغلی بسیار پربرکت است که فواید بسیار زیادی در بردارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، پرورش زنبور عسل یکی از سرمایه گذاری های قابل توجه در زمینه ترویج اقتصاد مقاومتی است که یکی از شهروندان پاوه ای با راه اندازی آن برای خود و خانواده اش ایجاد شغل کرده است.

در سال های اخیر به زنبورداری به عنوان یک فرصت برای ایجاد اشتغال نگاه شده و در کشور ما نیز با توجه به فواید و سود سرشار حاصله از آن، اشتغال به این حرفه در بسیار از مناطق رواج دارد و زنبورداری به عنوان یک حرفه و یا شغل مورد توجه قرار گرفته است.

زنبور داری شغلی بسیار مطهر و شریفی است که زنبور دار می تواند با آن هم دنیا و هم آخرت خود را آباد سازد. علاوه بر این شغلی بسیار پربرکت است که فواید بسیار زیادی در بردارد.

اسعد احمدی از بسیجیانی است که توانسته است با زنبور داری در پاوه به اقتصاد مقاومتی روی بیاورد و شغلی را برای خود ایجاد کند وی اظهار داشت: عسل دارای خواص زیادی است و برای بیماری های قلبی بسیار مناسب است و برای کسانی که قند و فشار خون دارند سودمند است.

وی گفت: حدود چندین سال است که به پرورش زنبور عسل در پاوه مشغول هستم و در این زمینه تجربیات لازم را در چگونگی پرورش آنها فرا گرفته ام.

وی ادامه داد: با راهنمایی و مشاوره بسیج سازندگی توانستم این واحد زنبورداری را توسعه داده و از این راه برای خود درامد زایی کسب کنم.

احمدی اضافه کرد: هم اکنون حدود ۵۰ زنبور عسل دارم که در فصل سرما آنها را به مناطق گرمسیری انتقال می دهم و با فرا رسیدن فصل گرما آنها را به ارتفاعات شاهو انتقال می دهم.

وی افزود: در برخی از موارد که زنبور به اصطلاح ضعیف و یا بیمار باشد مواد مغذی همچون خمیر و شکر مواد مصرفی آن در طول دوره خواهد بود و در غیر این صورت برداشت عسل در دیگر کندوهای سالم با کیفیت همراه است که مشتریان زیادی را به سمت خود می کشاند.

وی خاطر نشان ساخت: میزان درآمد سالیانه این زنبورها هم با تولید تقریبا ۱۰۰ کیلو گرم عسل در سال، حدود ۳۰ میلیون تومان است.

وی در پایان گفت: خوشبختانه بازار فروش این محصول در شهرستان و هم در شهرستان های اطراف در حد مطلوبی قرار دارد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.